Turist Rehberliği Dairesi Başkanlığı Soru/Cevab
1 sayfadaki 1 sayfası
Turist Rehberliği Dairesi Başkanlığı Soru/Cevab
Turist Rehberliği Dairesi Başkanlığı
1- Profesyonel turist rehberi’nin tanımı nedir?
1- Profesyonel turist rehberleri, profesyonel turist rehberliği yönetmeliğinde belirlenen usul ve esaslara uygun olarak rehberlik mesleğini icra etme yetkisini kazanmış olup, yerli veya yabancı turistlere, gezi öncesinde seçmiş oldukları dilde rehberlik eden, onlara tanıttıkları bölgenin kültürel ve doğal mirasını aktaran, gezi programının tur operatörü veya seyahat acentesinin yazılı belgelerinde tanımlandığı ve tüketiciye satıldığı şekilde yürütülmesini sağlayan ve gezi programını seyahat acentesi adına yöneten kişilerdir.
2- Kursların özellikleri nelerdir?
2- Ülkesel kurslarda, Türkiye’nin tüm bölgelerinde rehberlik yapabilecek nitelikte, bölgesel kurslarda ise kursun açıldığı il, yedi coğrafi bölgeden hangisinde yer alıyorsa o bölgede rehberlik yapabilecek nitelikte rehber yetiştirilir.
3- Kursların süreleri ne kadardır?
3- Ülkesel kursların süresi en az 6 ay, bölgesel kursların süresi ise en az 3 aydır. Gerekli hallerde kurs saatlerinin yoğunlaştırılması kaydıyla, kurs süreleri kısaltılabilir.
4- Kurslarda devam zorunluluğu bulunmakta mıdır?
4- Kursiyerlerin derslere devamı zorunludur. Ülkesel kurslarda 24, bölgesel kurslarda ise 12 ders saatinden fazla devamsızlığı bulunan kursiyerlerin kaydı silinir.
5- Uygulama gezisinin süresi ne kadardır?
5- Kurs programındaki teorik derslerin bitiminden sonra veya kurs süresince yapılacak yurtiçi uygulama gezilerinin süresi ülkesel kurslarda en az 30 takvim günü, bölgesel kurslarda ise en az 10 takvim günüdür.
6- Profesyonel turist rehberliği kurslarının hangi ilde ve hangi dillerde açılacağı nasıl belirlenir?
6- Profesyonel turist rehberliği yönetmeliğinin ilgili hükmü gereğince İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerince hangi dilden ne kadar rehbere ihtiyaç duyulduğu, meslekteki kuruluşlarla koordine sonucu tespit edilir ve valilikçe de onaylanan teklif Bakanlığa iletilir. Bakanlık bu teklifler ışığında hangi dilden ne kadar kursiyerin alınacağını tespit eder.
7- Kursların seçme sınavlarına kimler başvurabilir?
7- Yönetmeliğin 13 üncü maddesi gereğince giriş sınavlarına katılabilmek için;
a) Sınav tarihi itibariyle 18 yaşını doldurmuş olmak,
b) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,
c) En az lise veya dengi bir okulu bitirmiş olmak,
d) Bakanlıkça belirlenen yabancı dil veya dilleri bilmek gerekir.
8- Sınavlara başvurmak için hangi belgeler istenir?
8- a) İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinden temin edilecek, gerçeğe uygun olarak doldurulmuş sınav giriş formu
b) İki adet vesikalık fotoğraf
c) Onaylı öğrenim belgesinin sınavın yapılacağı il müdürlüğüne teslim edilmesi gerekir.
9- Seçme Sınavlarının ilanı nasıl yapılır?
9- Bakanlıkça belirlenen seçme sınavlarının gün ve yerleri büyük tirajlı gazetelerin
Türkiye baskılarında ve Bakanlığın web sitesinde ilan edilir. Gerektiren hallerde sınav
yeri Bakanlıkça değiştirilebilir. Sınavlara ilişkin duyurular sınavdan en az 15 gün önce yapılır.
10-Kurslara herhangi bir ücret ödeniyor mu?
10- Kursiyerlerden kursa katılım payı olarak ücret alınmaktadır. Bu ücretler kurs giderlerinin kursiyer sayısına bölümü ile belirlenmektedir. Tatbikat gezilerinin araç ücretleri ile yeme-içme ve konaklama giderleri kursiyerler tarafından karşılanır.
11-Seçme sınavlarının aşamaları nelerdir?
11-Seçme Sınavları 4 aşamalı olarak yapılır. Bir sonraki aşamaya girmek için bir önceki sınavda başarılı olmak gerekir.
a) Genel Kültür Sınavı: Tarih, coğrafya, edebiyat ve aktüel konular ağırlıklı test şeklinde yapılır. Toplam puan 100 olup, en az 60 puan alan başarılı sayılır.
b) Yabancı Dil Sözlü Sınavı: Bu sınavdan 100 üzerinden en az 70 puan alan başarılı sayılır.
c) Yabancı Dil Yazılı Sınavı: Bu sınavda başarılı olmak için 100 üzerinden 60 puan almak gerekir. ÖSYM’ce yapılan Kamu Personeli Yabancı Dil Sınavı’ndan en az (C) düzeyinde başarı belgesi bulunanlar, belgelerini ibraz etmeleri halinde bu sınavdan muaf tutulur.
d) Mülakat Sınavı: Mülakat Komisyonunca, Bakanlık tarafından hazırlanan mülakat formuna göre adayın rehberlik yapıp yapamayacağı konusundaki yeterliliğine karar verilir.
12- Kurslarda hangi dersler verilmektedir?
12- Kurslarda okutulacak ders grupları şunlardır:
a) Genel Turizm ve Turizm Mevzuatı
b) Turist Rehberliği Meslek Dersi
c) Türkiye’nin Turizm Coğrafyası
d) Arkeolojik Bilgiler
e) Sanat Tarihi
f) Mitoloji
g) Din, Folklor, Sosyoloji
h) Türk Tarihi
ı) Edebiyat
i) İlk Yardım
13-Yeni bir dili rehberlik kimlik kartlarına ekletmek isteyenlerin hangi koşulları yerine getirmeleri gereklidir?
13- Rehber olup da rehberlik kartına yeni bir dil ekletmek isteyenler, rehberlik kurslarının seçme sınavlarının yabancı dil yazılı ve sözlü sınavları aşamalarına girerler. Bu konudaki talep sayısı 50 kişiyi aşan dillerden müstakil olarak, yabancı dil sınavı yapılabilir. Başarılı olmaları halinde bu dil kimlik kartlarına ve sicillerine işlenir.
14- Üniversite ve yüksekokulların rehberlik bölümünden mezun olanların rehberlik yapmaları için gerekli şartlar nelerdir?
14- Fakülte ve yüksekokullar bünyesinde açılan rehberlik bölümlerinden mezun olanlara Bakanlıkça yapılacak yabancı dil sözlü ve yazılı sınavında başarılı olmaları veya ÖSYM’ce yapılacak yabancı dil bilgisi seviye tespit sınavına katılarak en az (C) düzeyinde başarı sağlamaları halinde, uygulama gezilerine katıldıklarını da belgelendirmeleri koşulu ile Bakanlık belge ve kimlik kartı verilir.
15- Bölgesel turist rehberi, ülkesel turist rehberi olabilmek için hangi belgelerle nereye başvurur?
15- Bölge çapında turist rehberliği kartına sahip olup da ülke çapında rehber olmak
isteyenler, profesyonel turist rehberliği yönetmeliği’nin 51. maddesine göre
a) 2 yıl bölge çapında rehber olduklarına dair bağlı bulunduğu il müdürlüğünden alacakları belge,
b) Ülke çapındaki kursların tatbikat gezilerine katıldıklarına dair belgeyi
Bakanlığa verecekleri dilekçeye eklemek suretiyle ülke çapındaki kursun bitirme imtihanlarına katılabilirler. Başardıkları takdirde;
- 2 adet fotoğraf,
- Nüfus cüzdanı örneği,
- Banka dekontuyla
başvurduklarında kendilerine ülke çapında turist rehberliği kartı verilir. Bu kişiler yabancı dil sınavına tabi tutulmazlar.
16- Kültür ve Turizm Bakanlığı mensupları turist rehberliği yapabilirler mi?
16- Bakanlıkta 10 yıl çalışmış olanlardan Kamu Personeli Yabancı Dil Sınavında en az (C) seviyesinde başarı göstermiş olanlara açılan kursların uygulama gezilerine katılmak şartıyla rehberlik belgesi verilir. Bu belgeler memuriyetleri devam ettiği sürece vize işlemine tabi tutulmaz. Ancak, bu şekilde rehberlik belgesi alanlar devlet memuriyetinden ayrılmadan rehber olarak çalışamazlar.
17- Kimlik belgesi iptal edilen profesyonel turist rehberi kartını yenilemek için hangi belgelerle nereye başvurur?
17- Profesyonel turist rehberliği yönetmeliğinin 40. maddesi gereğince rehberlik kimlik belgesi iptal edilen bölgesel rehberler bölgesel bir kursun, ülkesel rehberler ülkesel bir kursun açacağı rehberlik sınavlarına katılırlar. Başarılı olurlarsa 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı örneği, banka dekontu, savcılık belgesi, ikametgah belgesi ile bağlı oldukları İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerine dilekçe ile başvururlar.
18- Profesyonel turist rehberliği kursundan mezun olan kursiyerler rehber kimlik belgesini almak için hangi belgelerle nereye başvurur?
18- a) 2 adet fotoğraf,
b) Nüfus cüzdanı örneği,
c) Ziraat Bankası Heykel Şubesindeki 1233-702123 no’lu hesaba 20 YTL yatırdığına dair banka dekontu,
d) Sağlık raporu,
e) Diploma örneği,
f) Sabıka kaydı belgesi,
g) İkametgah belgesi,
ile mezun olduğu İl Kültür ve Turizm müdürlüğüne başvurur.
19- Profesyonel turist rehberliği kimlik kartını kaybeden profesyonel turist rehberi, yenisini çıkartmak için hangi belgelerle nereye başvurur?
19- a)2 adet fotoğraf,
b)Nüfus cüzdanı örneği,
c)Banka dekontu,
d)Ülkesel düzeyde yayınlanan bir gazetede kayıp ilanı ile bağlı olduğu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne bir dilekçe ile başvurur.
20- Turist rehberi evlenme, boşanma, isim değiştirme gibi durumlarda hangi belgelerle nereye başvurur?
20- a)2 adet fotoğraf,
b)Nüfus cüzdanı örneği,
c)Banka dekontu,
d)Evlilik cüzdanı veya boşanma ilamı,
e)İsim tashihinde mahkeme kararı ile bağlı olduğu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne başvurur.
21- Nakil talebinde bulunan rehber hangi belgelerle nereye başvurur?
21- a)2 adet fotoğraf,
b)Nüfus cüzdanı örneği,
c)Banka dekontu,
d)İkametgâh belgesi ile bağlı olduğu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne başvurur.
22- Profesyonel Turist Rehberleri her yıl hangi aylarda vize yaptırmak mecburiyetindedirler?
22- Her yıl 01 Ocak-30 Nisan tarihleri arasında bir önceki yılın Kasım- Aralık aylarında yapılan hizmet içi eğitim seminerlerine katılmış olmak şartı ile bağlı oldukları İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerine savcılıktan alınmış o yılın tarihini taşıyan sabıka kaydı belgesini ibraz ederek vize yaptırırlar.
23- Denetlemelerin amacı nedir?
23- Kaçak rehberlik faaliyetlerini önlenmek ve rehberler arasında haksız rekabete yol açacak durumları ortadan kaldırmak.
24- Kimler denetleme yapabilir?
24- Profesyonel turist rehberliği yönetmeliği’nin 45. Maddesi gereğince Valilik, Bakanlık müfettişleri, Araştırma ve Eğitim Genel Müdürü ve görevlendireceği yetkililer, Bakanlık Kontrolörleri, İl Kültür ve Turizm Müdürleri ve görevlendirecekleri yetkililer ile Kültür ve Turizm Danışma Müdürleri rehberleri denetleme yetkisine sahiptir. Ayrıca, mevcut meslek kuruluşlarının görevlendireceği yetkili kişiler de denetleme yetkisine sahip elemanlarla birlikte denetleme yapabilirler.
25- Denetim tutanaklarına ne gibi işlemler yapılır?
25- Kaçak rehberlik faaliyetlerine ilişkin tutanaklar il müdürlüklerince Cumhuriyet Savcılıklarına gönderilir. Rehberlere ilişkin tutanaklar Disiplin Kuruluna sevk edilir.
26- Kaçak rehberlik faaliyetinde bulunan rehberler hakkında ne gibi yasal işlemler yapılır?
26- Kaçak rehberlik yapanlar hakkında genel hükümlere göre Cumhuriyet Savcılığı tarafından kovuşturma açılır. Belgesiz turist rehberi çalıştıran Bakanlık denetimindeki kuruluşlar hakkında Bakanlıkça idari işlem yapılır.
27- Disiplin kurulu kimlerden teşekkül eder?
27- Profesyonel turist rehberliği yönetmeliği’nin 46. maddesi gereğince Bakanlık I.Hukuk Müşavirinin başkanlığında, Yatırım ve İşletmeler Genel Müdür Yardımcısı, Araştırma ve Eğitim Genel Müdürü veya görevlendireceği bir Genel Müdür Yardımcısı, Rehberlik Dairesi Başkanı, Bakanlık müfettişi ve ilgili meslek kuruluşlarının kendi aralarında görüşerek tespit edecekleri meslek kuruluşu yetkilisinden teşekkül eden Disiplin Kurulu en az beş kişinin katılımıyla toplanır.
28- Disiplin kurulunun görevleri nelerdir?
28- Yapılan rehber denetimlerinde rehberlere ilişkin tutulan tutanakların değerlendirilerek karara bağlanmasıdır.
29- Disiplin kurulu kararları ne zaman yürürlüğe girer?
29- Disiplin Kurulu tarafından verilen ceza Kültür ve Turizm Bakanının onayı ile kesinleşir. Kesinleşen ceza rehberin bağlı bulunduğu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünce, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği ve diğer meslek kuruluşlarına bildirilir.
30- Disiplin Kurulunda ne gibi cezalar verilir?
30- Profesyonel turist rehberliği yönetmeliği’nin 48. maddesinin a) bendine göre rehberlik belgesi bir aydan bir yıla kadar geri alınır. Aynı maddenin b) bendine göre rehberlik belgesi iptal edilir. Kimlik kartı ve kokart’ı geri alınır. Suçun özelliğine göre adli makamlara suç duyurusunda bulunulur.
31- Rehber ücretleri ne zaman ve nasıl yürürlüğe girer?
31-Profesyonel turist rehberliği yönetmeliği’nin 44. maddesi gereğince meslek kuruluşları tarafından Ocak ayında uygulanacak rehber taban ve tavan ücretleri konusundaki teklifler Aralık ayı içerisinde, Temmuz ayında uygulanacak ücretlerle ilgili teklifler ise Haziran ayı içerisinde Bakanlığa bildirilir. Bakanlık Ocak ve Temmuz aylarında uygulanacak rehber taban ve tavan ücretlerinin tespitine ilişkin kararını Aralık ve Haziran ayı sonuna kadar ilgili kurum ve kuruluşlara bildirir.
32-Rehberlerin uzmanlaştırılmasının amacı nedir?
32-Turizmde çeşitlendirme, turizmin tüm ülkeye ve tüm yıla yayılması çalışmaları kapsamında, özellikli bölgelerin nitelikleri artırılmış ve donanımları geliştirilmiş uzman rehberler tarafından tanıtılmasıdır.
33-Rehberlikte uzmanlaşma ile ilgili işbirliği yapılabilecek kurum ve kuruluşlar hangileridir?
33-Üniversiteler, meslek kuruluşları, bakanlıklar ilgili ve kurum ve kuruluşlar.
34- Rehberlikte uzmanlaşma konusunda hangi eğitimler yapıldı?
34- Çanakkale Gelibolu Yarımadası tarihi milli parkı uzmanlık semineri yapıldı.
35- Uzman rehberlik hususunda belirlenen ve planlanan konu başlıkları var mıdır?
35- - Çanakkale Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı
- Bitki ve Kuş gözlemciliği
- Yürüyüş
- Kapadokya Bölgesi
- Karadeniz Bölgesi
- Dağcılık ve doğa
- Su altı gibi konularda rehberlikte uzmanlaşma seminerlerinin yapılması planlanmaktadır.
1- Profesyonel turist rehberi’nin tanımı nedir?
1- Profesyonel turist rehberleri, profesyonel turist rehberliği yönetmeliğinde belirlenen usul ve esaslara uygun olarak rehberlik mesleğini icra etme yetkisini kazanmış olup, yerli veya yabancı turistlere, gezi öncesinde seçmiş oldukları dilde rehberlik eden, onlara tanıttıkları bölgenin kültürel ve doğal mirasını aktaran, gezi programının tur operatörü veya seyahat acentesinin yazılı belgelerinde tanımlandığı ve tüketiciye satıldığı şekilde yürütülmesini sağlayan ve gezi programını seyahat acentesi adına yöneten kişilerdir.
2- Kursların özellikleri nelerdir?
2- Ülkesel kurslarda, Türkiye’nin tüm bölgelerinde rehberlik yapabilecek nitelikte, bölgesel kurslarda ise kursun açıldığı il, yedi coğrafi bölgeden hangisinde yer alıyorsa o bölgede rehberlik yapabilecek nitelikte rehber yetiştirilir.
3- Kursların süreleri ne kadardır?
3- Ülkesel kursların süresi en az 6 ay, bölgesel kursların süresi ise en az 3 aydır. Gerekli hallerde kurs saatlerinin yoğunlaştırılması kaydıyla, kurs süreleri kısaltılabilir.
4- Kurslarda devam zorunluluğu bulunmakta mıdır?
4- Kursiyerlerin derslere devamı zorunludur. Ülkesel kurslarda 24, bölgesel kurslarda ise 12 ders saatinden fazla devamsızlığı bulunan kursiyerlerin kaydı silinir.
5- Uygulama gezisinin süresi ne kadardır?
5- Kurs programındaki teorik derslerin bitiminden sonra veya kurs süresince yapılacak yurtiçi uygulama gezilerinin süresi ülkesel kurslarda en az 30 takvim günü, bölgesel kurslarda ise en az 10 takvim günüdür.
6- Profesyonel turist rehberliği kurslarının hangi ilde ve hangi dillerde açılacağı nasıl belirlenir?
6- Profesyonel turist rehberliği yönetmeliğinin ilgili hükmü gereğince İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerince hangi dilden ne kadar rehbere ihtiyaç duyulduğu, meslekteki kuruluşlarla koordine sonucu tespit edilir ve valilikçe de onaylanan teklif Bakanlığa iletilir. Bakanlık bu teklifler ışığında hangi dilden ne kadar kursiyerin alınacağını tespit eder.
7- Kursların seçme sınavlarına kimler başvurabilir?
7- Yönetmeliğin 13 üncü maddesi gereğince giriş sınavlarına katılabilmek için;
a) Sınav tarihi itibariyle 18 yaşını doldurmuş olmak,
b) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,
c) En az lise veya dengi bir okulu bitirmiş olmak,
d) Bakanlıkça belirlenen yabancı dil veya dilleri bilmek gerekir.
8- Sınavlara başvurmak için hangi belgeler istenir?
8- a) İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerinden temin edilecek, gerçeğe uygun olarak doldurulmuş sınav giriş formu
b) İki adet vesikalık fotoğraf
c) Onaylı öğrenim belgesinin sınavın yapılacağı il müdürlüğüne teslim edilmesi gerekir.
9- Seçme Sınavlarının ilanı nasıl yapılır?
9- Bakanlıkça belirlenen seçme sınavlarının gün ve yerleri büyük tirajlı gazetelerin
Türkiye baskılarında ve Bakanlığın web sitesinde ilan edilir. Gerektiren hallerde sınav
yeri Bakanlıkça değiştirilebilir. Sınavlara ilişkin duyurular sınavdan en az 15 gün önce yapılır.
10-Kurslara herhangi bir ücret ödeniyor mu?
10- Kursiyerlerden kursa katılım payı olarak ücret alınmaktadır. Bu ücretler kurs giderlerinin kursiyer sayısına bölümü ile belirlenmektedir. Tatbikat gezilerinin araç ücretleri ile yeme-içme ve konaklama giderleri kursiyerler tarafından karşılanır.
11-Seçme sınavlarının aşamaları nelerdir?
11-Seçme Sınavları 4 aşamalı olarak yapılır. Bir sonraki aşamaya girmek için bir önceki sınavda başarılı olmak gerekir.
a) Genel Kültür Sınavı: Tarih, coğrafya, edebiyat ve aktüel konular ağırlıklı test şeklinde yapılır. Toplam puan 100 olup, en az 60 puan alan başarılı sayılır.
b) Yabancı Dil Sözlü Sınavı: Bu sınavdan 100 üzerinden en az 70 puan alan başarılı sayılır.
c) Yabancı Dil Yazılı Sınavı: Bu sınavda başarılı olmak için 100 üzerinden 60 puan almak gerekir. ÖSYM’ce yapılan Kamu Personeli Yabancı Dil Sınavı’ndan en az (C) düzeyinde başarı belgesi bulunanlar, belgelerini ibraz etmeleri halinde bu sınavdan muaf tutulur.
d) Mülakat Sınavı: Mülakat Komisyonunca, Bakanlık tarafından hazırlanan mülakat formuna göre adayın rehberlik yapıp yapamayacağı konusundaki yeterliliğine karar verilir.
12- Kurslarda hangi dersler verilmektedir?
12- Kurslarda okutulacak ders grupları şunlardır:
a) Genel Turizm ve Turizm Mevzuatı
b) Turist Rehberliği Meslek Dersi
c) Türkiye’nin Turizm Coğrafyası
d) Arkeolojik Bilgiler
e) Sanat Tarihi
f) Mitoloji
g) Din, Folklor, Sosyoloji
h) Türk Tarihi
ı) Edebiyat
i) İlk Yardım
13-Yeni bir dili rehberlik kimlik kartlarına ekletmek isteyenlerin hangi koşulları yerine getirmeleri gereklidir?
13- Rehber olup da rehberlik kartına yeni bir dil ekletmek isteyenler, rehberlik kurslarının seçme sınavlarının yabancı dil yazılı ve sözlü sınavları aşamalarına girerler. Bu konudaki talep sayısı 50 kişiyi aşan dillerden müstakil olarak, yabancı dil sınavı yapılabilir. Başarılı olmaları halinde bu dil kimlik kartlarına ve sicillerine işlenir.
14- Üniversite ve yüksekokulların rehberlik bölümünden mezun olanların rehberlik yapmaları için gerekli şartlar nelerdir?
14- Fakülte ve yüksekokullar bünyesinde açılan rehberlik bölümlerinden mezun olanlara Bakanlıkça yapılacak yabancı dil sözlü ve yazılı sınavında başarılı olmaları veya ÖSYM’ce yapılacak yabancı dil bilgisi seviye tespit sınavına katılarak en az (C) düzeyinde başarı sağlamaları halinde, uygulama gezilerine katıldıklarını da belgelendirmeleri koşulu ile Bakanlık belge ve kimlik kartı verilir.
15- Bölgesel turist rehberi, ülkesel turist rehberi olabilmek için hangi belgelerle nereye başvurur?
15- Bölge çapında turist rehberliği kartına sahip olup da ülke çapında rehber olmak
isteyenler, profesyonel turist rehberliği yönetmeliği’nin 51. maddesine göre
a) 2 yıl bölge çapında rehber olduklarına dair bağlı bulunduğu il müdürlüğünden alacakları belge,
b) Ülke çapındaki kursların tatbikat gezilerine katıldıklarına dair belgeyi
Bakanlığa verecekleri dilekçeye eklemek suretiyle ülke çapındaki kursun bitirme imtihanlarına katılabilirler. Başardıkları takdirde;
- 2 adet fotoğraf,
- Nüfus cüzdanı örneği,
- Banka dekontuyla
başvurduklarında kendilerine ülke çapında turist rehberliği kartı verilir. Bu kişiler yabancı dil sınavına tabi tutulmazlar.
16- Kültür ve Turizm Bakanlığı mensupları turist rehberliği yapabilirler mi?
16- Bakanlıkta 10 yıl çalışmış olanlardan Kamu Personeli Yabancı Dil Sınavında en az (C) seviyesinde başarı göstermiş olanlara açılan kursların uygulama gezilerine katılmak şartıyla rehberlik belgesi verilir. Bu belgeler memuriyetleri devam ettiği sürece vize işlemine tabi tutulmaz. Ancak, bu şekilde rehberlik belgesi alanlar devlet memuriyetinden ayrılmadan rehber olarak çalışamazlar.
17- Kimlik belgesi iptal edilen profesyonel turist rehberi kartını yenilemek için hangi belgelerle nereye başvurur?
17- Profesyonel turist rehberliği yönetmeliğinin 40. maddesi gereğince rehberlik kimlik belgesi iptal edilen bölgesel rehberler bölgesel bir kursun, ülkesel rehberler ülkesel bir kursun açacağı rehberlik sınavlarına katılırlar. Başarılı olurlarsa 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı örneği, banka dekontu, savcılık belgesi, ikametgah belgesi ile bağlı oldukları İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerine dilekçe ile başvururlar.
18- Profesyonel turist rehberliği kursundan mezun olan kursiyerler rehber kimlik belgesini almak için hangi belgelerle nereye başvurur?
18- a) 2 adet fotoğraf,
b) Nüfus cüzdanı örneği,
c) Ziraat Bankası Heykel Şubesindeki 1233-702123 no’lu hesaba 20 YTL yatırdığına dair banka dekontu,
d) Sağlık raporu,
e) Diploma örneği,
f) Sabıka kaydı belgesi,
g) İkametgah belgesi,
ile mezun olduğu İl Kültür ve Turizm müdürlüğüne başvurur.
19- Profesyonel turist rehberliği kimlik kartını kaybeden profesyonel turist rehberi, yenisini çıkartmak için hangi belgelerle nereye başvurur?
19- a)2 adet fotoğraf,
b)Nüfus cüzdanı örneği,
c)Banka dekontu,
d)Ülkesel düzeyde yayınlanan bir gazetede kayıp ilanı ile bağlı olduğu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne bir dilekçe ile başvurur.
20- Turist rehberi evlenme, boşanma, isim değiştirme gibi durumlarda hangi belgelerle nereye başvurur?
20- a)2 adet fotoğraf,
b)Nüfus cüzdanı örneği,
c)Banka dekontu,
d)Evlilik cüzdanı veya boşanma ilamı,
e)İsim tashihinde mahkeme kararı ile bağlı olduğu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne başvurur.
21- Nakil talebinde bulunan rehber hangi belgelerle nereye başvurur?
21- a)2 adet fotoğraf,
b)Nüfus cüzdanı örneği,
c)Banka dekontu,
d)İkametgâh belgesi ile bağlı olduğu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne başvurur.
22- Profesyonel Turist Rehberleri her yıl hangi aylarda vize yaptırmak mecburiyetindedirler?
22- Her yıl 01 Ocak-30 Nisan tarihleri arasında bir önceki yılın Kasım- Aralık aylarında yapılan hizmet içi eğitim seminerlerine katılmış olmak şartı ile bağlı oldukları İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerine savcılıktan alınmış o yılın tarihini taşıyan sabıka kaydı belgesini ibraz ederek vize yaptırırlar.
23- Denetlemelerin amacı nedir?
23- Kaçak rehberlik faaliyetlerini önlenmek ve rehberler arasında haksız rekabete yol açacak durumları ortadan kaldırmak.
24- Kimler denetleme yapabilir?
24- Profesyonel turist rehberliği yönetmeliği’nin 45. Maddesi gereğince Valilik, Bakanlık müfettişleri, Araştırma ve Eğitim Genel Müdürü ve görevlendireceği yetkililer, Bakanlık Kontrolörleri, İl Kültür ve Turizm Müdürleri ve görevlendirecekleri yetkililer ile Kültür ve Turizm Danışma Müdürleri rehberleri denetleme yetkisine sahiptir. Ayrıca, mevcut meslek kuruluşlarının görevlendireceği yetkili kişiler de denetleme yetkisine sahip elemanlarla birlikte denetleme yapabilirler.
25- Denetim tutanaklarına ne gibi işlemler yapılır?
25- Kaçak rehberlik faaliyetlerine ilişkin tutanaklar il müdürlüklerince Cumhuriyet Savcılıklarına gönderilir. Rehberlere ilişkin tutanaklar Disiplin Kuruluna sevk edilir.
26- Kaçak rehberlik faaliyetinde bulunan rehberler hakkında ne gibi yasal işlemler yapılır?
26- Kaçak rehberlik yapanlar hakkında genel hükümlere göre Cumhuriyet Savcılığı tarafından kovuşturma açılır. Belgesiz turist rehberi çalıştıran Bakanlık denetimindeki kuruluşlar hakkında Bakanlıkça idari işlem yapılır.
27- Disiplin kurulu kimlerden teşekkül eder?
27- Profesyonel turist rehberliği yönetmeliği’nin 46. maddesi gereğince Bakanlık I.Hukuk Müşavirinin başkanlığında, Yatırım ve İşletmeler Genel Müdür Yardımcısı, Araştırma ve Eğitim Genel Müdürü veya görevlendireceği bir Genel Müdür Yardımcısı, Rehberlik Dairesi Başkanı, Bakanlık müfettişi ve ilgili meslek kuruluşlarının kendi aralarında görüşerek tespit edecekleri meslek kuruluşu yetkilisinden teşekkül eden Disiplin Kurulu en az beş kişinin katılımıyla toplanır.
28- Disiplin kurulunun görevleri nelerdir?
28- Yapılan rehber denetimlerinde rehberlere ilişkin tutulan tutanakların değerlendirilerek karara bağlanmasıdır.
29- Disiplin kurulu kararları ne zaman yürürlüğe girer?
29- Disiplin Kurulu tarafından verilen ceza Kültür ve Turizm Bakanının onayı ile kesinleşir. Kesinleşen ceza rehberin bağlı bulunduğu İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünce, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği ve diğer meslek kuruluşlarına bildirilir.
30- Disiplin Kurulunda ne gibi cezalar verilir?
30- Profesyonel turist rehberliği yönetmeliği’nin 48. maddesinin a) bendine göre rehberlik belgesi bir aydan bir yıla kadar geri alınır. Aynı maddenin b) bendine göre rehberlik belgesi iptal edilir. Kimlik kartı ve kokart’ı geri alınır. Suçun özelliğine göre adli makamlara suç duyurusunda bulunulur.
31- Rehber ücretleri ne zaman ve nasıl yürürlüğe girer?
31-Profesyonel turist rehberliği yönetmeliği’nin 44. maddesi gereğince meslek kuruluşları tarafından Ocak ayında uygulanacak rehber taban ve tavan ücretleri konusundaki teklifler Aralık ayı içerisinde, Temmuz ayında uygulanacak ücretlerle ilgili teklifler ise Haziran ayı içerisinde Bakanlığa bildirilir. Bakanlık Ocak ve Temmuz aylarında uygulanacak rehber taban ve tavan ücretlerinin tespitine ilişkin kararını Aralık ve Haziran ayı sonuna kadar ilgili kurum ve kuruluşlara bildirir.
32-Rehberlerin uzmanlaştırılmasının amacı nedir?
32-Turizmde çeşitlendirme, turizmin tüm ülkeye ve tüm yıla yayılması çalışmaları kapsamında, özellikli bölgelerin nitelikleri artırılmış ve donanımları geliştirilmiş uzman rehberler tarafından tanıtılmasıdır.
33-Rehberlikte uzmanlaşma ile ilgili işbirliği yapılabilecek kurum ve kuruluşlar hangileridir?
33-Üniversiteler, meslek kuruluşları, bakanlıklar ilgili ve kurum ve kuruluşlar.
34- Rehberlikte uzmanlaşma konusunda hangi eğitimler yapıldı?
34- Çanakkale Gelibolu Yarımadası tarihi milli parkı uzmanlık semineri yapıldı.
35- Uzman rehberlik hususunda belirlenen ve planlanan konu başlıkları var mıdır?
35- - Çanakkale Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı
- Bitki ve Kuş gözlemciliği
- Yürüyüş
- Kapadokya Bölgesi
- Karadeniz Bölgesi
- Dağcılık ve doğa
- Su altı gibi konularda rehberlikte uzmanlaşma seminerlerinin yapılması planlanmaktadır.
Similar topics
» Erkekler İçin Cevaplanması En Zor 5 Soru
» Beyinle ilgili yanıt bekleyen 10 soru
» Beyinle ilgili yanıt bekleyen 10 soru (Devam)
» Beyinle ilgili yanıt bekleyen 10 soru
» Beyinle ilgili yanıt bekleyen 10 soru (Devam)
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz